Damian Buikema » welkom op mijn blog Damian Buikema
damianbuikema.logze.nl/
2 dagen geleden – Hieronder ziet u het Falken drift team bezig bij 100% tuning in rotterdam, eigenlijk moet u dit met eigen ogen zien. Damian Buikema ...hulp betreft tuning Damian Buikema
damianbuikema.logze.nl/vragen-betreft-tuning/
3 dagen geleden – Damian buikema geeft raad betreft tuning. ... Tagged: buikema, damian Buikema, tuning. Vaak hebben mensen vragen betreft tuning, ...Damian buikema Damian Buikema
damianbuikema.logze.nl/falken-drift-team/
falken drift team respect van damian buikema. ... Posted by Damian Buikema on 7 februari 2012. Posted in: Damian Buikema. Tagged: damian Buikema. Waar ik ...Damian Buikema Damian Buikema
damianbuikema.logze.nl/jammer/
damian buikema presenteert de neus van de a4. ... Posted by Damian Buikema on 7 februari 2012. Posted in: Damian Buikema. Tagged: damian Buikema.
Ik heb het al een aantal keren gehad over diesel tuning.
Wat ik zelf gigantisch mooi vind bij de diesel is de rook pluim die eruit komt.
Bij een zomerse dag zal de zon verdwijnen door de rook.
In nederland ziet men dit niet zoveel alleen bij de tractor pulling van de NTTO.
Dit zijn geen normale diesel motoren die in een auto hangen.
Damian Buikema
Wat ik zelf gigantisch mooi vind bij de diesel is de rook pluim die eruit komt.
Bij een zomerse dag zal de zon verdwijnen door de rook.
In nederland ziet men dit niet zoveel alleen bij de tractor pulling van de NTTO.
Dit zijn geen normale diesel motoren die in een auto hangen.
Damian Buikema
U googelt naar mij, of googelt u naar show auto’s.
Als u naar mij googelt dan moet u in de hoek staan, googelt u naar auto’s u bent welkom.
Hier onder staat een bijzondere auto, zelf vind ik de neus super. Als je in de achteruit kijk spiegel kijkt en je ziet zo’n audi er aan komen denk je dat dat is een mooie auto.
Nu vind ik zelf de a8 het mooist maar de a6 mag er ook wezen.
Dit zal wel komen doordat ik van grove duitse auto’s houd.
Damian Buikema
Als u naar mij googelt dan moet u in de hoek staan, googelt u naar auto’s u bent welkom.
Hier onder staat een bijzondere auto, zelf vind ik de neus super. Als je in de achteruit kijk spiegel kijkt en je ziet zo’n audi er aan komen denk je dat dat is een mooie auto.
Nu vind ik zelf de a8 het mooist maar de a6 mag er ook wezen.
Dit zal wel komen doordat ik van grove duitse auto’s houd.
Damian Buikema
Zoals ik mijn vorige post zei, had ik het totaal mis er bestaat wel degelijk diesel drifting alleen nog niet zoveel als de benzine motor.
Hier onder een mooi voorbeeld van diesel driften
Damian Buikema
Hier onder een mooi voorbeeld van diesel driften
Damian Buikema
Waar ik bijzonder respect voor heb is het Falken Drift team.
Er staan zoveel pk’s op de achterwielen en als men teveel pk’s heeft kan men die niet kwijt op het asfalt.
Helaas is er nog geen diesel driften maar dit zal in de toekomst vast en zeker gebeuren.
Hieronder ziet u het Falken drift team bezig bij 100% tuning in rotterdam, eigenlijk moet u dit met eigen ogen zien.
Damian Buikema
Er staan zoveel pk’s op de achterwielen en als men teveel pk’s heeft kan men die niet kwijt op het asfalt.
Helaas is er nog geen diesel driften maar dit zal in de toekomst vast en zeker gebeuren.
Hieronder ziet u het Falken drift team bezig bij 100% tuning in rotterdam, eigenlijk moet u dit met eigen ogen zien.
Damian Buikema
Voorbeeld van een powerbox plaatsen
Elke injectiemotor is voorzien van een ECU, de zogenaamde Electronic Control Unit. De ECU regelt o.a. de injectie, de lucht/brandstof verhoudingen en het ontstekings-tijdstip. Dit allemaal als functie van parameters zoals toerental, temperatuur en dichtheid van de lucht, stand van het gaspedaal, accuspanning, etc. Bij turbo-motoren bepaald de ECU ook de laaddruk.
Al deze gegevens worden verzameld door één of meerdere (EPROM)-chips. Chiptuning houdt in dat men de orginele opgeslagen informatie in de chip(s) vervangt door geoptimaliseerde gegevens om het vermogen en het koppel te verhogen; dit met het oog op een aangenamer en vlotter motorkarakter. Dit alles zonder de geldende emissie-eisen uit het oog te verliezen.
De powerbox zorgt voor meer brandstofinspuiting.
De moderne auto is voorzien van een motormanagement systeem (ECU) die electronisch de brandstof inspuiting regelt, afhankelijk van diverse kenvelden die tesamen de inspuithoeveelheid bepalen. De ingespoten hoeveelheid wordt teruggemeld naar de ECU, die daarop dan weer meer of minder brandstof zal inspuiten. De powerbox gaat dit terugmeldsignaal iets verzwakken, daardoor zal de ECU de eerst volgende keer meer brandstof zal inspuiten, wat tot gevolg heeft dat de auto beter presteert. Doordat de ECU zo’n beetje alle sensoren bewaakt kan men niet ongestraft een weerstand in de terugmeldlijn plaatsen. Dit zou een storing kunnen genereren bij het inschakelen van het kontakt. Door echter de weerstand vertraagd na het inschakelen van het kontakt in het regelsysteem met de terugmeldlijn op te nemen, voorkomt men een storingsmelding. Een powerbox met alleen een verhoogde brandstofinspuiting levert ongeveer 10 pk winst, afhankelijk van het blok waarop het wordt toegepast en de instellingen van de powerbox.
Damian Buikema
Elke injectiemotor is voorzien van een ECU, de zogenaamde Electronic Control Unit. De ECU regelt o.a. de injectie, de lucht/brandstof verhoudingen en het ontstekings-tijdstip. Dit allemaal als functie van parameters zoals toerental, temperatuur en dichtheid van de lucht, stand van het gaspedaal, accuspanning, etc. Bij turbo-motoren bepaald de ECU ook de laaddruk.
Al deze gegevens worden verzameld door één of meerdere (EPROM)-chips. Chiptuning houdt in dat men de orginele opgeslagen informatie in de chip(s) vervangt door geoptimaliseerde gegevens om het vermogen en het koppel te verhogen; dit met het oog op een aangenamer en vlotter motorkarakter. Dit alles zonder de geldende emissie-eisen uit het oog te verliezen.
De powerbox zorgt voor meer brandstofinspuiting.
De moderne auto is voorzien van een motormanagement systeem (ECU) die electronisch de brandstof inspuiting regelt, afhankelijk van diverse kenvelden die tesamen de inspuithoeveelheid bepalen. De ingespoten hoeveelheid wordt teruggemeld naar de ECU, die daarop dan weer meer of minder brandstof zal inspuiten. De powerbox gaat dit terugmeldsignaal iets verzwakken, daardoor zal de ECU de eerst volgende keer meer brandstof zal inspuiten, wat tot gevolg heeft dat de auto beter presteert. Doordat de ECU zo’n beetje alle sensoren bewaakt kan men niet ongestraft een weerstand in de terugmeldlijn plaatsen. Dit zou een storing kunnen genereren bij het inschakelen van het kontakt. Door echter de weerstand vertraagd na het inschakelen van het kontakt in het regelsysteem met de terugmeldlijn op te nemen, voorkomt men een storingsmelding. Een powerbox met alleen een verhoogde brandstofinspuiting levert ongeveer 10 pk winst, afhankelijk van het blok waarop het wordt toegepast en de instellingen van de powerbox.
Damian Buikema
Vaak hebben mensen vragen betreft tuning, nederland kent bijna van elk merk wel een forum.
Hiervoor kunt u heel makkelijk google gebruiken.
Stel u heeft een volvo dan typt u bij google volvo forum.
u ziet als zoek resultaat dan staan;
Zo zijn er ook forums die zich voornamelijk richten op de motor van uw auto, bijvoorbeeld u heeft een honda v-tec.
Meestal kunt u dan terecht op het honda forum maar u kunt dan zoeken onder Honda v-tec forum, nu is deze toevallig niet nederlands maar wie kent tegen woordig geen engels en daarnaast zijn er verschillende translators online.
Damian Buikema
Hiervoor kunt u heel makkelijk google gebruiken.
Stel u heeft een volvo dan typt u bij google volvo forum.
u ziet als zoek resultaat dan staan;
www.volvo-forum.nl/
Forum voor álle Volvo liefhebbers. Alle modellen van alle jaren krijgen de aandacht die ze verdienen.Zo zijn er ook forums die zich voornamelijk richten op de motor van uw auto, bijvoorbeeld u heeft een honda v-tec.
Meestal kunt u dan terecht op het honda forum maar u kunt dan zoeken onder Honda v-tec forum, nu is deze toevallig niet nederlands maar wie kent tegen woordig geen engels en daarnaast zijn er verschillende translators online.
Damian Buikema
Tuning is in nederland een heel breed woord.
Als iemand een auto pimpt noemen ze het al tuning terwijl aan de motor niks is gedaan.
Tuning kan al heel simpel zijn door de auto te latten chippen, bij een regulaire benzine motor pakt u minder pk’s dan bij een diesel motor.
Wij zeggen ook diesel is de tuning van de toekomst terwijl diesel vroeger sloom en traag was.
Het voordeel van een diesel is de koppel die hoger ligt dan bij een benzine motor.
Neemt u een tdi Turbo Diesel Intercooler dan kunt u voor weinig geld makkelijk veel pk’s pakken.
Ook kunt u uw auto meer koppel geven door een lichter vliegwiel te plaatsen, er zijn speciale vliegwielen op de markt maar u kunt uw huidige vliegwiel ook verantwoordelijk af laten draaien. Als u te veel af laat draaien zal uw auto nerveus worden wat lang niet zo fijn rijd, vaak ligt het bij de 6 kilo.
Er word beweerd dat men door een powerfilter (openlucht filter) ook pk’s wint, dit doet u alleen maar als deze koude lucht aan kan zuigen. Het risico is dat er troep aan word gezogen en dat de olieschraapveren er aan gaan waardoor de auto meer olie gaat verbruiken.
vaak word ook de katalysator verwijderd, dit levert tot 6 pk maar op maar het kan bij de keuring een probleem zijn.
Ook kunt u de nokkenassen aanpassen, als u scherpere plaatst zult u ook weer pk’s winnen. Dit is een aardige klus omdat u de riem en of ketting weer op tijd moet zetten.
Bij duurdere tuning kunt u denken aan een turbo en of compressor, let wel op dat u dan niet boven de 0,4 bar blaast anders moet u de compressie verlagen van het motorblok en een speciale stalen koppakking laten plaatsen.
Zo zijn er nog veel manieren van tuning.
Damian Buikema
Als iemand een auto pimpt noemen ze het al tuning terwijl aan de motor niks is gedaan.
Tuning kan al heel simpel zijn door de auto te latten chippen, bij een regulaire benzine motor pakt u minder pk’s dan bij een diesel motor.
Wij zeggen ook diesel is de tuning van de toekomst terwijl diesel vroeger sloom en traag was.
Het voordeel van een diesel is de koppel die hoger ligt dan bij een benzine motor.
Neemt u een tdi Turbo Diesel Intercooler dan kunt u voor weinig geld makkelijk veel pk’s pakken.
Ook kunt u uw auto meer koppel geven door een lichter vliegwiel te plaatsen, er zijn speciale vliegwielen op de markt maar u kunt uw huidige vliegwiel ook verantwoordelijk af laten draaien. Als u te veel af laat draaien zal uw auto nerveus worden wat lang niet zo fijn rijd, vaak ligt het bij de 6 kilo.
Er word beweerd dat men door een powerfilter (openlucht filter) ook pk’s wint, dit doet u alleen maar als deze koude lucht aan kan zuigen. Het risico is dat er troep aan word gezogen en dat de olieschraapveren er aan gaan waardoor de auto meer olie gaat verbruiken.
vaak word ook de katalysator verwijderd, dit levert tot 6 pk maar op maar het kan bij de keuring een probleem zijn.
Ook kunt u de nokkenassen aanpassen, als u scherpere plaatst zult u ook weer pk’s winnen. Dit is een aardige klus omdat u de riem en of ketting weer op tijd moet zetten.
Bij duurdere tuning kunt u denken aan een turbo en of compressor, let wel op dat u dan niet boven de 0,4 bar blaast anders moet u de compressie verlagen van het motorblok en een speciale stalen koppakking laten plaatsen.
Zo zijn er nog veel manieren van tuning.
Damian Buikema
Hier onder ziet u een aantal speciale auto’s die je niet zomaar op de weg ziet maar wel heel stoer zijn.
Hier onder een aangepaste volvo waarbij u zich kunt afvragen hoe je achter het stuur zit. Dit is wel speciaal want dit zult u nooit op de weg zien.
Vaak moeten wij ook aan het vrouwtje denken, ja die wilt ook iets speciaals hebben. Je zou als man er haast in gaan stappen
Damian Buikema
Hier onder een aangepaste volvo waarbij u zich kunt afvragen hoe je achter het stuur zit. Dit is wel speciaal want dit zult u nooit op de weg zien.
Vaak moeten wij ook aan het vrouwtje denken, ja die wilt ook iets speciaals hebben. Je zou als man er haast in gaan stappen
Damian Buikema
Hallo ik ben Damian Buikema en ga een interessante webblog maken over alles wat ik mooi vind.
Mijn hobby’s zijn heel breed, dit is van auto’s tot boten.
Zelf leer ik heel veel van discovery channel wat hier eigenlijk het meeste aan staat.
Het leek mij leuk om mijn interesses te delen met een ander omdat deze best wel breed zijn.
Groetjes en veel plezier,
Damian Buikema
Mijn hobby’s zijn heel breed, dit is van auto’s tot boten.
Zelf leer ik heel veel van discovery channel wat hier eigenlijk het meeste aan staat.
Het leek mij leuk om mijn interesses te delen met een ander omdat deze best wel breed zijn.
Groetjes en veel plezier,
Damian Buikema
U googelt naar mij, of googelt u naar show auto’s.
Als u naar mij googelt dan moet u in de hoek staan, googelt u naar auto’s u bent welkom.
Als u naar mij googelt dan moet u in de hoek staan, googelt u naar auto’s u bent welkom.